شبکه های نوین فروش محصول

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، فرزین علیجانی- البرز - خبرنگار:طبق آمار جهانی، امروز 65 درصد از بازار فروش محصولات وابسته به اینترنت و در واقع فضای مجازی است؛

شبکه های نوین فروش محصول

فضایی که حضور در آن مستلزم پرداخت هزینه های چندانی نیست و فعالیت های مالی در آن بیش از پیش رواج دارد. در واقع باید گفت کسی که بازار فروش محصولات خود به صورت اینترنتی را راه اندازی می نماید، در هرصورت شاهد بازگشت سرمایه مصرفی خود خواهد بود. شیوه جدیدی که در این حوزه برای فروش محصولات مطرح شده، معرفی و فروش محصولات در شبکه های اجتماعی است. شبکه هایی که کاربران در آنها به طور مستقیم و غیرمستقیم با یکدیگر در ارتباطند و امکان ایجاد شبکه های فروش را نیز به کاربران خود می دهند. با توجه به گسترش و دسترسی افراد بیشتر به اینترنت و فضای مجازی، تجارت های سنتی به مرور زمان جای خود را به نسخه های نوین تجارت یعنی تجارت الکترونیک می دهند و تجارتی که در آن احتیاج بود برای خرید یک جنس به مغازه ها و فروشگاه ها مراجعه کنید، کم کم در حال منسوخ شدن است.

پس اگر به کسب و کاری پیروز فکر می کنید، باید در این حوزه فعالیت مستمر داشته باشید. برای این که بدانید کدام محصول برای فروش مناسب تر است، ابتدا علایق و توانایی های خود را مد نظر قرار دهید. مثلا اگر شما در ساخت محصولات چوبی دستی بر آتش دارید، می توانید فروشگاهی برای فروش آنلاین دست ساخته های چوبی خود تاسیس کنید.

یا اگر خیاط یا طراح لباس خوبی هستید، می توانید فروشگاهی برای فروش لباس های خود تاسیس کنید. نکته دوم در انتخاب محصول مناسب برای فروش بعد از علایق و توانایی ها، این است که آنالیز کنید کدام حوزه هنوز اشباع نشده است. گاهی ممکن است شما در حوزه ای قصد تاسیس فروشگاه آنلاین داشته باشید که رقبایی سرسخت و با سابقه طولانی در آن مشغول به کارند. در این حالت احتمال پیروزیت بسیار اندک است.

پس ابتدا آنالیز کنید که کدام بخش از بازار فروش اینترنتی هنوز اشباع نشده است. اگر حوزه مورد نظر شما اشباع شده است، راهکار دیگری هم وجود دارد و آن این که با کسانی که در آن حوزه مورد نظر شما فعال هستند وارد شراکت شوید و فروش یا تامین بخشی از محصولات آنها را بر عهده بگیرید. البته اگر باز هم اصرار بر فعالیت در آن حیطه را دارید، قطعا باید ارزش افزوده ای به مشتریانتان ارائه کنید که از شما محصولی را خریداری نمایند. در واقع باید چیزی بیشتر از میانگین رقیب هایتان ارائه کنید.

منبع: همشهری آنلاین

به "شبکه های نوین فروش محصول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شبکه های نوین فروش محصول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید