خواص توت خشک برای سلامتی

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، توت خشک ارزش غذایی و خواص فراوانی دارد و به همین دلیل در این روز ها که بحث سلامت یا افزایش سیستم ایمنی بدن خیلی مهم و مطرح هست از توت خشک و توت سفید زیاد صحبت می گردد.

خواص توت خشک برای سلامتی

به گزارش گروه مالی وبلاگ آموزشی و فنی؛ توت خشک ارزش غذایی و خواص فراوانی دارد و به همین دلیل در این روز ها که بحث سلامت یا افزایش سیستم ایمنی بدن خیلی مهم و مطرح هست از توت خشک و توت سفید زیاد صحبت می گردد.

شما درباره میوه خشک توت چه قدر اطلاعات دارید؟ آیا به جای بیرون رفتن از خانه و در معرض خطر

خرید توت خشک

قبل از خرید توت خشک باید انواع توت خشک را بشناسید:

انواع توت خشک

به طورکلی چهار نوع توت خشک در بازار خشکبار وجود دارد:

● توت خشک سفید: به این توت، توت خشک مشهدی، بخارایی و قندی هم می گویند و نسبت به بقیه شیرینی بیشتر و شکل زیباتری دارد.

● توت خشک سبز: به این نوع توت خشک که رنگ سبز کم رنگی در خود

● توت خشک شاه توت: رنگ این توت قرمز مایل به سیاه است و شیرینی توت خشک مشهدی را در کنارکمی طعم ترشی دارد.

● توت خشک قرمز: این توت خشک از توت سیاه تهیه می گردد و به همین دلیل رنگ قرمز کم رنگی (قرمز جگری) به خود می گیرد و شیرینی آن مانند توت خشک سبز است.

خرید اینترنتی آجیل و خشکبار

آجیل و خشکبار، مخصوصاً مغز ها و میوه های خشک، به دلیل داشتن انواع ویتامین و مواد معدنی برای پاک سازی بدن و تقویت سیستم دفاعی خیلی مفید هستند. به همین دلیل خیلی ها توت خشک را همراه با انواع دیگری از آجیل و خشکبار مصرف می نمایند.

خرید آنلاین آجیل یکی از راه های تهیه توت خشک و انواع آجیل و خشکبار است؛ اما باید دقت کنید تا از مراکز و سایت های معتبر مانند سایت مزبار خرید کنید تا محصول سالم و تازه به دست شما برسد. رنگ توت، شکل کشیده آن، کیفیت و تازگی (خیلی خشک و شنماینده نبودن) و حشره نداشتن (به دلیل رطوبت و گرما و نگهداری طولانی در پلاستیک) از نشانه های توت خشک باکیفیت است.

قیمت توت خشک

فروش توت خشک و قیمت آن، به نوع این محصول بستگی دارد. توت خشک سفید (مشهدی) بیشترین سهم را در خرید و فروش دارد. توت خشک سفید در شهر های مختلف (مانند طرقبه، بیرجند، کردستان، یزد، قم، ورامین و شمیرانات) فراوری می گردد، اما نوع مشهدی آن معروف تر است و به نام ها و کیفیت های مختلف عرضه می گردد: توت خشک لوکس طرقبه، توت خشک ممتاز طرقبه، توت خشک درجه یک یا درجه دو مشهدی.

توت خشک سبز (سبز توت)، نسبت به توت خشک مشهدی هم شیرینی کمتری و هم قیمت مناسب تری دارد. توت خشک سیاه که در کنار شیرینی کمی مزه ترشی هم دارد قیمتش از توت سفید مشهدی بیشتر و گاهی دو برابر آن است. توت خشک قرمز در طعم و قیمت شبیه توت خشک سبز است.

قیمت توت نسبت به نوع محصول و حجم خرید (عمده یا خرده فروشی) متفاوت است، اما به دلیل رقابتی بودن بازار، معمولاً در سایت های معتبر انواع توت خشک به قیمت بازار تهران عرضه می گردد و گاهی هم در بعضی از آن ها مثل مزبار، به دلیل دسترسی به فراورینمایندگان دست اول، قیمت توت خشک مناسب تر از بازار حضوری تهران است.

مقدار مصرف توت خشک

در خاتمه این یادداشت توجه شما را به میزان مصرف و موارد منع مصرف توت خشک جلب می کنم.

توت سفید، چه خشک و چه تر، مانند انجیر تازه و خشک، یکی از مفیدترین میوه هاست که به دلیل مواد مغذی و مقوی می توان آن را در رژیم غذایی سالم یا رژیم لاغری به جای یک غذای ساده و سبک یا یک میان وعده در نظر گرفت.

طبع توت خشک، گرم درجه دوم است و مصرف به اندازه و مستمر آن برای همه مزاج ها مفید است، اما بهتر است مادران باردار و افراد با مزاج خیلی گرم، مقدار کمی مصرف نمایند. خوردن توت را معمولاً صبح ناشتا یا عصر بین ناهار و شام و در زمان خالی بودن شکم توصیه می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "خواص توت خشک برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص توت خشک برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید