خبرنگاران ازسرگیری فعالیت پالایشگاه های آمریکا چندین هفته زمان لازم دارد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، تهران- خبرنگاران- خبرگزاری رویترز با اشاره به توفان زمستانی در آمریکا نوشت: از سرگیری فعالیت پالایشگاه های نفت که به دلیل قطعی برق، کمبود گازطبیعی و آب تعطیل شده اند، چندین هفته به طول می انجامد.

خبرنگاران ازسرگیری فعالیت پالایشگاه های آمریکا چندین هفته زمان لازم دارد

به گزارش روز شنبه وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از این خبرگزاری انگلیسی، کارشناسان صنعت آمریکا دیروز آدینه گفتند، پالایشگاه های نفت تگزاس که به دلیل توفان زمستانی به تعطیلی کشیده شده ، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا فعالیت عادی خود را شروع نمایند و همین امر سبب افزایش بهای سوخت در آمریکا می گردد.

رویترز نوشت: نزدیک به یک - پنجم پالایش نفت در این هفته به دلیل قطع برق، کمبود گاز طبیعی و آب متوقف شده است.

همزمان فدراسیون اتومبیل آمریکا اعلام نموده که متوسط قیمت خرده فروشی بنزین در هفته 6 سنت و در ماه گذشته هم 9 سنت افزایش یافته و به 2 دلار و 33 سنت در هر گالن رسیده است. پیش بینی می گردد با کاهش ذخایر بنزین در روزهای آینده، بهای سوخت تا خاتمه ماه همچنان بالا بماند.

کارشناسان معتقد هستند از سرگیری فعالیت پالایشگاه ها دستکم 2 تا سه هفته زمان لازم داشته باشد. پل سانکی (Paul Sankey) از محققان مرکز انرژی سانکی در یادداشتی نوشت: تعطیل شدن پالایشگاه باعث کاهش بهای نفت خام آمریکا می گردد و این شرایط دستکم چندین هفته به طول می انجامد.

معاملات آینده نفت خام ایالات متحده دیروز آدینه 1.5 درصد کاهش یافت و به 59 دلار و 60 سنت در هر بشکه رسید. همزمان بهای بنزین افزایش یافته و در معاملات نیویرک به 1.805 دلار در هر گالن رسیده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ازسرگیری فعالیت پالایشگاه های آمریکا چندین هفته زمان لازم دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ازسرگیری فعالیت پالایشگاه های آمریکا چندین هفته زمان لازم دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید