تعطیلی 6 ماهه موزه هنرهای معاصر

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، موزه هنرهای معاصر تهران برای انجام تعمیرات گسترده تا آبان ماه 97 تعطیل خواهد بود.

تعطیلی 6 ماهه موزه هنرهای معاصر

در اطلاعیه ای که روی سایت موزه هنرهای معاصر قرار گرفته، آمده است:

موزه هنرهای معاصر تهران به علت بازسازی تا آبان ماه 1397 تعطیل خواهد بود و وب سایت تازه موزه همزمان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

طبق بعضی شنیده ها، یک پیمانکار زیر نظر دفتر طرح های عمرانی وزارت ارشاد تعمیرات را انجام خواهد داد که این تعمیرات، همه بخش ها از جمله گنجینه موزه و نورپردازی ها را شامل می گردد.

علی محمد زارع رئیس موزه هنرهای معاصر در این باره گفته است:

مشاوران ابنیه ایرانی هستند و از معماران ایرانی برای بازسازی استفاده می کنیم، چون ما بازسازی کاران ایرانی بسیار خوبی داریم.

به گفته وی، موزه هنرهای معاصر مبلغ 9.5 میلیارد تومان بودجه در اختیار دارد تا بتواند تعمیرات اساسی را انجام بدهد که 6 میلیارد دلار آن به دستور معاون اول رئیس جمهور به صورت اوراق پرداخت شده است.

پیش از این الیور ویک موزه دار سابق بنیاد بیلر از تخصیص مبلغ یک میلیون دلار (حدود 3.5 میلیارد تومان در آن موقع) برای بازسازی موزه هنرهای معاصر انتقاد نموده بود.

آخرین فعالیت رسمی موزه پیش از تعطیلی رونمایی از مجسمه اهدای تونی کرگ با عنوان ریشه ها و سنگ ها بوده که امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت) با حضور این مجسمه ساز آلمانی ـ انگلیسی همراه بوده است.

وی در این مراسم ضمن ابراز رضایت از برگزاری نمایشگاه آثارش در موزه هنرهای معاصر تهران اعلام کرد:

این نمایشگاه باعث شد ارتباطات بیشتری با دانشجویان ایرانی داشته باشم و با زبان مشترک صلح و مفاهمه به تبادل فرهنگی بپردازم.

منبع: کجارو / tmoca.com / farsnews.com

به "تعطیلی 6 ماهه موزه هنرهای معاصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلی 6 ماهه موزه هنرهای معاصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید