تایید پیروزی بایدن در بازشماری آرای جورجیا و حمله او به ترامپ

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، جو بایدن رییس جمهوری منتخب آمریکا خودداری دونالد ترامپ از پذیرش نتیجه انتخابات را محکوم نموده است و می گوید این کار پیغام غلطی را درباره کشور آمریکا می دهد.

تایید پیروزی بایدن در بازشماری آرای جورجیا و حمله او به ترامپ

جو بایدن گفته است مطمئن است رییس جمهوری آمریکا می دانسته که پیروز نخواهد شد و از خود بی مسئولیتی باورنکردنی نشان داده است.

ترامپ سلسله شکایت هایی را در دادگاه های مختلف برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات شروع نموده است که به جز یک شکایت تمامی آن ها با شکست روبرو شده است.

ترامپ درعین حال قانون گذاران ایالتی را به کاخ سفید دعوت نموده که احتمالا حاکی از کوشش او برای پیش دریافت شیوه ای تازه برای تغییر نتیجه انتخابات است.

از قانون گذاران ایالت میشیگان خواسته شده روز آدینه برای ملاقات با رییس جمهوری امریکا به کاخ سفید بروند.

جو بایدن موضع گیری تازه خود را پس از یک کنفرانس مجازی درباره بحران با فرمانداران دموکرات و جمهوری خواه آمریکا مطرح نمود.

رییس جمهوری منتخب آمریکا در پاسخ به پرسشی درباره نپذیرفتن شکست از سوی ترامپ گفت پیامی که این رفتار ترامپ درباره دموکراسی در آمریکا به دنیا می فرستد عمیقا مضر است و او به عنوان یکی از غیرمسئول ترین روسای جمهوری در تاریخ آمریکا در یاد ها خواهد ماند.

جو بایدن گفت: سخت می توان درک کرد که این مرد چگونه فکر می نماید. رفتارش واقعا تکان دهنده است.

رییس جمهوری منتخب آمریکا اضافه نمود: اکثریت مردم معتقدند نتیجه انتخابات مشروع است.

استراتژِی تازه ترامپ چیست؟

اگرچه ترامپ کماکان جهت حقوقی برای به چالش کشیدن نتیجه انتخابات را ادامه می دهد این شکایت ها تا کنون نتیجه چندانی نداشته اند.

رسانه های آمریکا می گویند ترامپ ممکن است از مقام های جمهوری خواه ایالتی بخواهد که نتیجه انتخابات محلی را مثلا در ایالت هایی مثل میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین تغییر دهند.

روز پنجشنبه مقام های ایالتی جورجیا اعلام کردند که بازشماری آرا در این ایالت پیروزی بایدن را تایید می نماید. پیشتر، جمهوری خواستار در آخرین شکایت خود در جورجیا شکست خوردند.

منبع: فرارو

به "تایید پیروزی بایدن در بازشماری آرای جورجیا و حمله او به ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید پیروزی بایدن در بازشماری آرای جورجیا و حمله او به ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید