برترین انیمه های عاشقانه تمام دوران تا سال 2023

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، وقتی صحبت از تماشای انیمه عاشقانه به میان می آید، گزینه های متعددی پیش ِروی انیمه بازها قرار می گیرد. اما قطعاً همهٔ این گزینه های انیمه عاشقانه، ارزش صرف وقت را ندارند. درنتیجه یکی از دغدغه های علاقه مندان به انیمه عاشقانه دانشجویی و دبیرستانی پیدا کردن انیمه های خوب و با امتیاز بالاست که از جذابیت قابل قبولی هم برخوردار باشد. در ادامهٔ این مطلب 12 انیمهٔ فهرست شده براساس بیشترین امتیاز را به شما معرفی می کنیم.

برترین انیمه های عاشقانه تمام دوران تا سال 2023

برترین انیمه های عاشقانه سینمایی و سریالی

12 تا از برترین انیمه های عاشقانه را در ادامهٔ این قسمت براساس امتیازی که در imdb کسب نموده اند، رتبه بندی کردیم. با این حال حتماً خودتان بهتر می دانید که تعداد انیمه سینمایی و سریالی با ژانر عاشقانه، خیلی بیشتر از این حرف هاست.

1. Fruits Basket - سبد میوه ها

  • امتیاز: 8.6

انیمه fruits basket یا سبد میوه ها به کارگردانی یوشی هیده ایباتا در آوریل 2019 منتشر شد و پخش آن تا ماه ژوئن 2021 ادامه داشت. این انیمه عاشقانه سریالی در مجموع 63 قسمت است.

این انیمه عاشقانه کلاسیک داستان دختری به نام تورو هوندا و آشنایی او با خانواده ای نفرین شده را روایت می نماید. اتفاقات غافلگیرنماینده و جذابی مانند حضور انسان هایی با توانایی تبدیل شدن به حیوانات، خلق صحنه های درام یا تراژیک همراه با چاشنی شوخ طبعی و طنز، این انیمه را به یکی از برترین انیمه های سینمایی عاشقانه تمام دوران تبدیل نموده است.

2. Your Lie in April - دروغ تو در آپریل

امتیاز: 8.6

دروغ تو در آپریل نام یک انیمه سریالی 22 قسمتی محصول سال 2014 به کارگردانی کیویی ایشی گورو است.

این انیمه به عنوان دومین انیمه برتر در فهرست برترین انیمه های عاشقانه نشان خواهد داد که تأثیر موسیقی روی زندگی ما می تواند خیلی شگفت انگیزتر از چیزی باشد که تصور می کنیم. این انیمه روایت گر داستان یک پیانیست کم سن وسال است که علی رغم درخشش چشمگیر خود در میان هم سن وسالانش، بعد از وقوع یک حادثهٔ ناگوار، عشقش به موسیقی را از دست می دهد. اما حضور یک ویالونیست جوان با اجرای دیوانه وار و رهای خود بار دیگر این عشق خاموش را در قلبش بیدار می نماید.

در Your Lie in April صدای عشق آنقدر بلند و رسا خواهد بود که امکان ندارد مخاطب با آن همراه نگردد.

3. Clannad: After Story - کلاناد

  • امتیاز: 8.6

این انیمه دنبال انیمه Clanned است که نوعی انیمه دبیرستانی بود و داستان زندگی دو دانش آموز به نام های تومیا و ناگیسا را روایت می کرد. Clannad: After Story به کارگردانی تاتسویا ایشی هارا طی 25 قسمت برشی از زندگی این دو دانش موز بعد از فارغ التحصیل شدن از دبیرستان را نشان می دهد که ترکیبی از اتفاقات شیرین، ناگوار و هیجان انگیز است.

اگر هنوز این انیمه را دیدن ننموده اید، به پیشنهاد مخاطبین سابق آن بد نیست اگر یک جعبه دستمال کاغذی پیش از آغاز هر قسمت در کنارتان داشته باشید. در غیر این صورت، اشک ها جلوی دیدتان را خواهند گرفت!

4. Kaguya-Sama: Love Is War - کاگویا-ساما: عشق جنگ است

  • امتیاز: 8.4

Kaguya-Sama یک انیمهٔ دبیرستانی در ژانر عاشقانه است. شینیچی اوماتا این انیمه را در سال 2019 طی 12 قسمت کارگردانی نموده است. میوکی شیروگانه، مصبر کلاسِ یک دبیرستان خصوصی است و بعد از کاگویا شینومیا دومی دانش آموز برتر مدرسه به شمار میرود. رقابت و تقابل های متعدد این دو دانش آموز مغرور و سرسخت با یکدیگر باعث شده است تا آن ها نتوانند عشقشان را نسبت به یکدیگر ابراز نمایند.

در این انیمه شاهد کشمکش ها و تقلاهای میوکی شیروگانه و کاگویا شینومیا برای اعتراف عشقشان نسبت به هم هستید. باید دید سرانجام کدام یک قربانی خواهند شد؛ عشق؟ یا غرور؟

5. Your name - نام تو

  • امتیاز: 8.4

Your Name یا نام تو عنوان یک انیمه سینمایی در ژانر عاشقانه محصول سال 2016 به کارگردانی ماکوتو شینکای است. این انیمه هر چند حال وهوایی فراطبیعی دارد، اما این علتی نمی گردد که با دیدنیش دنیا قصه را باور نکنید و با آن همراه نشوید. Your Name با ادغام هنرمندانه عشق و مسائل ماورایی و یک موسیقی قدرتمند و اثرگذار، انیمه عاشقانه و شگفت انگیزی را خلق نموده است که بی برو برگرد مخاطبانش را میخکوب می نماید.

6. Nana - نانا

  • امتیاز: 8.4

انیمه سریالی نانا 47 اپیزود دارد و در سال 2006 تا 2007 به وسیله موریو آساکا کارگردانی شده است. این انیمه عشق و مهرورزیدن همراه با بلوغ را به شیوه های مختلف به نمایش می گذارد. در نانا با زوج های عاشقانهٔ مختلفی آشنا خواهید شد. اما موضوع و هستهٔ مرکزی سریال، زوج نانا اُساکی و رن هستند. دوستی، آرزو، رقابت و موسیقی از جمله دیگر مفاهیمی هستند که انیمه نانا در کنار مفهوم اصلی خود عشق، آن ها را به نمایش می گذارد.

7. Cross Game - کراس گیم

  • امتیاز: 8.3

کراس گیم انیمه ای است که به طور همزمان ژانرهای مختلف دنیای انیمه را به تصویر کشیده است؛ عاشقانه، ورزشی، کمدی و مدرسه ای. این انیمه عاشقانه به کارگردانی اوسامو سکیتا در 50 قسمت ساخته شده است. کراس گیم یک انیمه دبیرستانی عاشقانه با چاشنی کمدی و ورزش است که دیدنی آن حال وهوای مدرسه را بار دیگر در خاطرتان زنده می نماید. در کراس گیم خواهید دید که چگونه دشمنی و تنفر می تواند به عشق تبدیل گردد! این انیمه داستان دو دانش آموز را روایت می نماید که در ابتدا رقیب و دشمن یکدیگرند. اما رفته رفته این رابطهٔ پرچالش به یاری بازی بیس بال، رنگی از عشق را به خود می گیرد.

8. Anohana: The Flower We Saw That Day - انوهانا

  • امتیاز: 8.2

انوهانا به کارگردانی تاتسیوکی ناگای، طی 11 قسمت نشان می دهد که اولین عشق در دوران کودکی، غیرقابل فراموش تر از آن چیزی است که فکرش را می کنید. در انوهانا مانند فیلم انیمه عاشقانه نام تو، عناصر ماورالطبیعه با عشق ترکیب شده اند. این اینمه سریالی داستان جینتا یادومی را روایت می نماید که تمام روزش را به تنهایی با بازی های ویدیویی سپری می نماید. اما همه چیز قرار نیست به همین جا ختم گردد. در دوردست ها و منظره زندگی جینتا، رد پای یک دوست قدیمی به نام منما به چشم می خورد که علامت سوال و معمای زندگی اوست. آنوهانا یک عاشقانهٔ فرق دارد که دربارهٔ غم فراق افرادی که دوستشان داریم صحبت می نماید و به ما می گوید چگونه می توانیم با غم از دست دادن کسانی که دوستشان داریم کنار بیاییم و آن را بپذیریم.

9. Kamisama - بوسه ایزدی

  • امتیاز: 8.1

بوسه ایزدی به کارگردانی آکیتارو دایچی طی یک فصل 13 قسمته، ماجرای عشق غیرمنتظرهٔ میان یک انسان و غیرانسان را روایت می نماید. داستان دربارهٔ دختری به نام نانامی موموزونو است که به خاطر بدهی پدرش بی خانمان شده و با مسائل زیادی روبه رو است. اما این مسئله باعث نشده نانامی مهربانی اش را از دست بدهد و بیخیال یاری به دیگران، حتی غریبه ها گردد! درنهایت وقتی نانامی مردی را از دست سگ های هار نجات می دهد، مرد به پاس لطف نانامی، به او پیشنهاد می نماید مدتی را در خانه او زندگی کند. نقطه عطف داستان جایی است که نانامی متوجه می گردد این خانهٔ متروکه، یک مکان مقدس است و آن مرد، آدم نیست!

10. Nodame Cantabile - نودامه

  • امتیاز: 8.1

کنیچی کاسای کارگردان سریال انیمه 23 قسمتی Nodame Cantabile بار دیگر قدرت اعجاب انگیز موسیقی در برقراری پیوند میان انسان ها، عمق بخشیدن به روابط و حتی التیام مسائل را نشان می دهد. داستان این انیمه عاشقانه دانشجویی دربارهٔ شینیچی چیاکیِ کمال گرا، یک نوازندهٔ درجه یک است که آرزو دارد روزی اسمش در میان نخبه های موسیقی اروپا جا خوش کند. شینیچی دوست دارد به اروپا سفر کند. اما آنچه در حقیقت مانع تحقق این خواستهٔ او می گردد، نه ترس از پرواز، بلکه حضور دختری هم دانشگاهی به نام مگومی نودا یا نودامه در زندگی اوست.

در نگاه اول به نظر می رسد نودامه هدف خاصی را در زندگی دنبال نمی نماید، با این حال شینیچی با شنیدن صدای پیانو زدن او، به نودامه دل می بازد و معنای جدیدی را به زندگی هردوشان می بخشد.

11. Maid Sama - مبصر کلاس ما پیشخدمته

  • امتیاز: 8

هیروآکی ساکورای کارگردان انیمه مبصر کلاس ما پیشخدمته، در 26 قسمت یک داستان عاشقانه با چاشنی طنز حول محور کوشش های یک مبصر کلاس به نام میساکی آیوزاوا را روایت می نماید که سعی دارد از برملا شدن راز مرموزش به وسیله محبوب ترین پسر مدرسه، یعنی تاکومی، جلوگیری کند!

کوشش های میساکی برای این که تاکومی را مجاب کند رازش را در مدرسه فاش نکند، موقعیت های جالب و خنده داری را در این انیمه دبیرستانی خلق می نماید و رفته رفته با ریزه کاری های عاشقانه ترکیب می گردد.

12. Toradora - تورادورا

  • امتیاز: 8

در تورادورا می بینید که چگونه می توان گرفتار عشق کسی شد که اصلا فکرش را هم نمی کنید! تاتسویوکی ناگای، کارگردان این انیمهٔ 25قسمتی که عنوان 12ام از فهرست برترین انیمه های عاشقانه را از آن خود نموده است، از کلیشه های عشق در نگاه اول فاصله گرفته و به مخاطب نشان می دهد چگونه باید با یک عشق نامتعارف و غیرمنتظره روبه رو شد. این داستان عاشقانه و کمدی دربارهٔ دو دانش آموز به نام های رووچی و تایگا و اتفاقاتی است که برایشان رخ می دهد. اگرچه این دو دانش آموز در ابتدا تنها برای دستیابی به اهدافشان بهم یاری می نمایند و به یکدیگر به چشم یک وسیله نگاه می نمایند. اما رفته رفته این نگاه ابزاری طی یک جرقهٔ دور از انتظار، جای خودش را با نگاه علاقه مند عوض می نماید و اینجا دقیقاً همان نقطه ای است که همه چیز بهم می ریزد!

جمع بندی

در این مطلب 12 انیمه فهرست شده براساس بیشترین امتیاز تحت عنوان برترین انیمه های عاشقانه را به شما معرفی کردیم. فهرستی که در اختیارتان گذاشتیم ترکیبی از فیلم انیمه عاشقانه و سریال انیمه عاشقانه دانشجویی و دبیرستانی است و قابلیت این را دارد که احتیاج انیمه بازهای با سلایق مختلف را در ژانر عاشقانه تامین کند.

در سرانجام باید به این نکته اشاره کنیم که فهرست ها و فهرست های مختلفی تحت عنوان برترین انیمه های عاشقانه وجود دارند. علت این اختلاف هم تفاوت در معیارهای گزینشی است. به عبارت دیگر، بعضی وب سایت ها مانند تایم سیتی به آدرس https://timecity.ir با نظر مخاطب یا سلیقه نویسنده یا براساس امتیازات ارائه شده از سوی وب سایت های دیگری مانند Rotten Tomatoes فهرست خودشان را تهیه نموده اند. با این همه معیار ما در جمع آوری این فهرست، امتیاز انیمه ها در وب سایت IMDB بوده است.

منبع: فوت و فن

به "برترین انیمه های عاشقانه تمام دوران تا سال 2023" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین انیمه های عاشقانه تمام دوران تا سال 2023"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید