برخورد سختگیرانه انگلیس با خرید تازه فیس بوک

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از رویترز، فیس بوک روز پنج شنبه به حکم رگولاتوری انگلیس اعتراض کرد که بر اساس آن قرارداد سال 2020 فیس بوک برای خرید گیفی باید لغو شده یا برای جلوگیری از انحصارطلبی مورد بازنگری جدی قرار بگیرد.

برخورد سختگیرانه انگلیس با خرید تازه فیس بوک

در ماه نوامبر برای اولین بار رگولاتوری انگلیس خرید یک شرکت بزرگ فناوری مانند فیس بوک را مسدود کرد. آندریا کوسلی، مدیر اجرایی نو رگولاتوری انگلیس آنالیز دقیقی در خصوص غول های فناوری آمریکایی و به ویژه فیس بوک و گوگل که بر بازار تبلیغات دیجیتالی تسلط دارند، انجام داده است.

وی در اقدامی جالب یک واحد بازارهای دیجیتال راه اندازی نموده و می خواهد با قوانین نو از فعالان مختلف این بازار حمایت کند. وی معتقد است نظارت تاریخی کافی بر این بازار وجود نداشته است.

از نظر وی کنترل ادغام و خریدهای غول های فناوری یک راه برد سریع است که باید مورد توجه رگولاتوری انگلیس قرار بگیرد.

فیس بوک در واکنش به این رویدادها اظهار داشته که گیفی هیچ حضور، کارمند، دفاتر یا درآمدی در بریتانیا ندارد و تجارت تبلیغاتی نوپای خود را در این کشور راه اندازی ننموده است. در عین حال بر اساس آنالیز های رگولاتوری انگلیس، کاربران انگلیسی در ماه 1 میلیارد فایل گیف را در گیفی مشاهده می نمایند و 73 درصد از وقت خود در رسانه های اجتماعی را صرف حضور در فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ متا می نمایند.

رگولاتوری انگلیس نگران احتمال ورود گیفی به بخش تبلیغات دیجیتال بوده و معتقد است با توجه به تسلط فیس بوک بر دنیای شبکه های اجتماعی، این شرکت می خواهد هر رقیب یا رقیب بالقوه ای را از میدان به در کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برخورد سختگیرانه انگلیس با خرید تازه فیس بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد سختگیرانه انگلیس با خرید تازه فیس بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید