شروع فعالیت صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، خبرگزاری خبرنگاران-مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی از شروع ارائه خدمات این صندوق به شرکت های فناور و دانش بنیان استان اطلاع داد.

شروع فعالیت صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار ما در تبریز ؛جعفر احمدی شالی گفت: صندوق پژوهش و فناوری استان وظیفه تأمین اقتصادی اکوسیستم فناوری، کارآفرینان و شرکت های دانش بنیان و فناور را بر عهده دارد.

وی یاری به تجاری سازی دستاوردهای فناوری، ایجاد زمینه مشارکت و سرمایه گذاری بخش غیردولتی در حوزه فناوری و نوآوری، تسریع فرآیند تبدیل ایده به ثروت و جلوگیری از بروکراسی و جبران عدم تمایل نهادهای اقتصادی سنتی برای تأمین اقتصادی حوزه های فناوری و نوآوری به علت ریسک بالا را اصلی ترین اهداف تاسیس این صندوق اسم کرد.

احمدی شالی جذب و راهنمایی منابع اقتصادی، صدور انواع ضمانت نامه، ارائه انواع تسهیلات، سرمایه گذار خطرپذیر، همکاری با مؤسسات و نهادهای داخلی و خارجی، اخذ و اعطای کارگزاری ها و عاملیت و مدیریت منابع اقتصادی، اجرای خدمات ارزیابی و نظارت و امکان سنجی طرح در کسب وکار، ارائه خدمات توسعه بازار و تجاری سازی و ایجاد توسعه و بهره برداری از ابزارهای تأمین اقتصادی از خدمات قابل ارائه در این صندوق برشمرد.

وی با اشاره به اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان با مشارکت 40 درصد بخش دولتی و 60 درصد بخش خصوصی ایجاده شده است افزود: پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز سهامداران بخش دولتی و شرکت های پزشکان ولیعصر تبریز، شیمی پژوهش صنعت، فناوری اطلاعات و ارتباطات ستاک، صنایع صبح پارلار آسیا و موسسه آموزش عالی سراج سهامداران بخش خصوصی این صندوق هستند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی اظهار کرد: سرمایه ثبتی صندوق پژوهش و فناوری یکصد میلیارد ریال است که برابر مقررات صندوق نوآوری و شکوفایی 6 تا 12 برابر میزان تادیه شده آن، خط اعتباری تخصیص خواهد یافت.

وی با بیان اینکه این صندوق با ارائه خدمات تأمین اقتصادی برای شرکت های نوپا، فناور، شتاب دهنده ها و شرکت های دانش بنیان در پی تسهیل در فعالیت های پژوهشی علمی و فناورانه است گفت: به متقاضیان تسهیلات متنوعی از جمله نمونه سازی، قبل از فراوری صنعت، سرمایه در گردش، لیزینگ و استصناع و تأمین محل کار پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این صندوق عاملیت و کارگزاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی، پارک علم و فناوری، دانشگاه ها و سایر نهادها و سازمان ها را بر عهده خواهد داشت و علاوه بر تامین اقتصادی، برگزاری دوره های آموزشی، توانمندسازی، توسعه بازار و مشاوره برای شرکت های دانش بنیان و فناور از جمله ماموریت های این صندوق است. ایازی /خبرنگار وبلاگ آموزشی و فنی

منبع: خبرگزاری آریا

به "شروع فعالیت صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فعالیت صندوق پژوهش و فناوری آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید