پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی روستایی در کشور

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، سید ابوالفضل رضوی صبح سه شنبه در نشست صمیمی با اعضای شورای روستاها و دهیاران شهرستان اسلامشهر طی سخنانی گفت: باید تمام کوشش خود را برای اشتغال زایی در روستاها ایجاد کنیم، اسلامشهر بعد از ری بیشترین جمعیت روستایی را در استان تهران با جمعیتی بالغ بر 36 هزار نفر دارا است.

پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی روستایی در کشور

وی گفت: بدترین تفکر این است که روستاها تبدیل به محل خواب گردد، روستاها زمانی توسعه پیدا می نماید که فراوری داشته و ارزش اضافه کرده نصیب روستائیان کند، روستاها محیط زیست مناسب و شرایط زیست محیطی خوبی دارد، به دلیل این که نتوانسته ایم شرایطی را برنامه ریزی و مهیا سازیم تا سرمایه نیروی انسانی در روستا بماند روستائیان به شهرها مهاجرت نموده اند.

پرداخت وام تا سقف یک میلیارد تومان در نواحی صنعتی روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اضافه کرد: بخشداران موظف هستند به جای رهنمون دادن، اجرا را در دستورکار خود قرار داده و جلب مشارکت اقتصادی را در روستاها رواج دهند، تاکنون بالغ بر 3 هزار میلیارد تومان به متقاضیان روستایی بابت اشتغال تسهیلات پرداخت گردیده و اگر در روستاهای اسلامشهر کسی موفق به دریافت وام نگردیده بنده جز شرمندگی چیزی ندارم.

وی شرط تداوم و توسعه و پویایی را مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی خواند و گفت: اقتصاد ما زمانی پویا و فعال می گردد و اشتغال به حد نرمال می رسد و بیکاری ریشه کن می گردد که اقتصاد مردمی باشد و وزن مردم در فعالیت های اقتصادی سنگین تر از وزن دولت و دستگاه های عمومی باشد، در دولت برای عشایر و روستائیان مرزنشین وام 4 درصد و روستائیان دور از مرزها وام 6 درصد تا سقف 6 میلیارد تومان درنظر گرفته گردیده که دوره پرداخت آن شش ساله می باشد.

رضوی گفت: فعالیت های اشتغال زایی پایدار روستائیان شامل دریافت وام است، صنایع دستی، گردشگری، فناوری مواد معدنی، دامپروری و کشاورزی ژنتیک از جمله فعالیت های اقتصادی است که مشمول دریافت وام در روستا گردیده است، علاوه بر این در نواحی صنعتی نیز وام سرمایه در گردش تا سقف یک میلیارد تومان با کارمزد 10درصد و بازپرداخت 18 ماهه برای شهرهای زیر 10 هزار نفر در اختیار صنعتگران قرار گرفته است.

باید 80 درصد از درآمد حاصله از حریم در خود حریم هزینه گردد

بر اساس این گزارش، در این نشست سرپرست فرمانداری اسلامشهر نیز طی سخنانی از همه اعضای شوراهای روستایی خواست، تمام کوشش خود را برای پویایی روستاها و اشتغال زایی به کارگیرند.

مسعود مرسلپور اضافه کرد: 80 درصد از درآمد حاصله حریم باید در خود حریم هزینه گردد و رها سازی سگ های ولگرد در روستاها باعث افزایش جمعیت آن ها و بروز مسائل متعدد گردیده است.

عطایی دهیار علی آباد قاجار نیز با بیان این که بهسازی بافت های فرسوده در روستاها با هزینه های بالایی که دارد به کندی صورت می گیرد، خواهان حمایت بیش از پیش از دهیاری ها شد.

گل احمدی بخشدار احمدآباد مستوفی نیز در این نشست بر رونق صنایع و فعالیت های روستایی در حوزه های فراوری و اشتغال تاکید نمود و گفت: اگر بتوانیم در روستاها ایجاد اشتغال کنیم، شاهد مهاجرت معکوس خواهیم بود و به همین جهت اشتغال روستایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی روستایی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی روستایی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید