قرارداد کی روش نهایی شد ، شما باور می کنید؟

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، مهدی تاج در گفت و گو با اخبار ورزشی شبکه سه گفته قرارداد کی روش نهایی گردیده اما شاید باید منتظر بمانیم و این خبر را از دهان مرد پرتغالی بشنویم تا تعیین گردد واقعا همه مسائل حل گردیده یا خیر.

قرارداد کی روش نهایی شد ، شما باور می کنید؟

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی ، مهدی تاج بیان کرد قرارداد کی روش با فدراسیون فوتبال نهایی گردیده و او در امارات سرمربی تیم ملی خواهد بود. این خبر البته واکنشی بود به هوایی شدن دوباره کی روش یا رسانه هایی که مدام درباره او و تیم های خواستارش خبر می دهند. اولین خبر درباره کی روش صبح یکشنبه منتشر شد و آن علاقمندی کلمبیایی ها به خدمت دریافت او بود. به نقل ازنشریه آس، برنامه کاروسل دپورتیوو از شبکه رادیویی کاراکول کلمبیا گزارش داد کی روش دوشنبه شب در حاشیه مراسم معرفی بهترین های فیفا موسوم به THE BEST در شهر لندن با مسوولان فدراسیون فوتبال کلمبیا دیدار خواهد نمود.فدراسیون فوتبال کلمبیا پس از بازی های دوستانه تیم ملی این کشور مقابل ونزوئلا و آرژانتین،همچنان در حال بررسی کاندیداها برای یافتن گزینه ای مناسب برای پست سرمربیگری تیم ملی کلمبیا است و یکی از این کاندیداها،کی روش پرتغالی است.

ساعاتی بعد از خبر عجیب کلمبیایی ها تصاویری از کی روش در لندن منتشر تا تعیین گردد اتفاقی که کلمبیایی ها خبر داده اند بسیار نزدیک است.در واقع این آمادو گوئورا، سرمربی هندوراسی تیم ملی فوتبال پورتوریکو بود که با انتشار تصاویری از خود و کی روش بیان کرد آماده حضور در کنفرانس فوتبالی فیفا در لندن است که به بررسی مسابقات جام جهانی 2018 روسیه اختصاص دارد.این کنفرانس امروز(یکشنبه) در لندن برگزار و حاضران در این کنفرانس نیز میهمان مراسم معرفی بهترین های فیفا در سال 2018 خواهند بود که قرار است دوشنبه شب در همین شهر برگزار گردد.همچنین چهره هایی همچون کارلوس آلبرتو پریرا، تئودور ویتمور و بورا میلوتینوویچ نیز در این کنفرانس حضور داشتند.

ساعاتی بعد از این خبر،رئیس فدراسیون فوتبال ایران بیان کرد کی روش قراردادش را نهایی نموده و قطعا در جام ملتهای آسیا سرمربی تیم ملی ایران خواهد بود.تاج که با اخبار ورزشی تلویزیون صحبت می کرد گفت:قراردادی با کی روش تا انتها جام جهانی 2018 داشتیم.از عملکرد او در جام جهانی راضی بودیم و شرایط خوبی را پشت سر گذاشت.4 امتیاز در جام جهانی گرفتیم و تیم های صعود کننده ما در گروه با 5 امتیاز صعود کردند.خواستار تمدید قرارداد کی روش بودیم و این اتفاق رخ داد.اهم مذاکرات هم در ترکیه اتفاق افتاده بود و بیشتر توافق ها در آنجا انجام شد که اکنون آن را رسمی کردیم.

سپس تاج به چهار شرط کی روش برای تمدید قرارداد اشاره نمود و گفت:یکی بحث سربازها بود که خوشبختانه موضوع حل شد تا مسئله ای برای بازیکنان سرباز به وجود نیاید و هر بازیکنی که خواستیم، بتوانیم به جام ملت ها ببریم و استفاده کنیم. کی روش خواستار این بود که اولویت فدراسیون فوتبال ارائه یاری های مادی و معنوی به تیم ملی باشد و ما بازی های مناسبی را برای تیم ملی پیش بینی کنیم. در این راه 5.5 میلیون دلار هزینه ما می گردد که 75 درصد این هزینه ها نیز ارزی است و فقط 25 درصد هزینه ها داخلی خواهد بود. چون ما لیگ نیستیم که بازی داخلی انجام دهیم و باید تیم خارجی بیاوریم یا با تیم خارجی بازی کنیم که باید سفر کنیم.

در واقع چهار شرط کی روش اینها هستند: 1- استراتژی فدراسیون فوتبال حمایت از تیم ملی باشد.2- فدراسیون کوشش کند برای تأمین امکانات و پیش بینی بازی های دوستانه متناسب با رقبا.3- فدراسیون تعهد کند حقوق مربیان و پاداش اعضای کادرفنی تیم ملی را پرداخت کند. (حداکثر هفت تا هشت روز پس از وقوع اتفاق).4- فدراسیون فوتبال تعهد کند مسئله بازیکنان سرباز بدون مشکل حل گردد.بند چهار که حل گردیده و بندهای دیگر مستقیما با پول و بودجه در ارتباط است.

تاج در خصوص منابع لازم برای پیشبرد برنامه های تیم ملی گفت:وزیر محترم ورزش 2.5 میلیون دلار را تأمین نموده و باقی را فدراسیون فوتبال باید از محل های مختلف تأمین کند.از وزیر محترم ورزش و دولت تشکر می کنم که این یاری را به فوتبال کردند.بحث دیگر کی روش حقوق و پاداش مربیان تیم ملی بود که در این قرارداد هم توافق کردیم حداکثر 5، 6 روز پس از موعد آن، پرداختی صورت بگیرد.عمده مسائل اینها بود که ما توافق کردیم و قرارداد تمدید شد.

جدا از اینکه صحبت های اخیر تاج واکنشی به خبر کلمبیایی ها بوده هنوز باور نمی کنیم قرارداد کی روش با فدراسیون فوتبال نهایی گردیده باشد و تا زمانی که خود کی روش به این مساله اذعان نکند این مصاحبه های رئیس فدراسیون فوتبال را نباید جدی گرفت.تاج در حالی مساله نهایی شدن قرارداد را اعلام نموده که اگر این اتفاق اتفاق افتاده بود کی روش قبل از ترک ایران ردرباره اش می گفت و با دلخوری ایران را ترک نمی کرد.در واقع موضوع اصلی دلخوری او دریافت نکردن طلب 700 هزار دلاری اش بود که این اتفاق تا روز آخر حضورش در ایران رخ نداد و کی روش هم برگه ای را به عنوان قرارداد تازه امضا نکرد.از طرفی اگر قراداد بین طرفین رسمی گردیده بود فدراسیون فوتبال با انتشار خبری در سایت رسمی اش از این مساله خبر می داد نه اینکه تاج در گفت و گو با یکی از بخش های خبری تلویزیون این خبر را اعلام کند.

با این حال منابعی که امضای کی روش پای قرارداد را نهایی می داننند اعلام نموده اند قرارداد جدید مربی پرتغالی با فدراسیون فوتبال تا انتها جام ملت های آسیا 2.5 میلیون دلار آب خورده است.رقمی درشت که با احتساب هزینه های مربوط به آماده سازی تیم ملی برای حضور در تورنمنت آسیایی امارات سنگین تر هم خواهد شد.از این رو فدراسیون با توجه به مسائل ارزی روی یاری های وزارت ورزش و دولت حساب نموده بود که ظاهرا وزارتخانه راضی گردیده بخشی از هزینه های مربوط به قرارداد کی روش و آماده سازی تیم ملی را بپردازد.بر این اساس وزارت ورزش راضی گردیده تا نیمی از مبلغ قرارداد کی روش با فدراسیون فوتبال و البته نیمی از هزینه های آماده سازی در مسیر جام ملت های آسیا را به فدراسیون پرداخت کند تا سرمربی پرتغالی بدون دغدغه در چند ماه باقیمانده تا جام ملت ها کارش را جلو ببرد.

3

منبع: ایران ورزشی

به "قرارداد کی روش نهایی شد ، شما باور می کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد کی روش نهایی شد ، شما باور می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید