فوتبال دنیا، افشای جزئیات برنامه سوپرلیگ اروپا در ایمیل ارسالی برای باشگاه رئال مادرید

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، فوتبال دنیا - در یک ایمیل که برای باشگاه رئال مادرید ارسال شده، جزئیات برنامه ای که باشگاه های بزرگ اروپایی به دنبال پیاده سازی آنها هستند فاش شده است.

فوتبال دنیا، افشای جزئیات برنامه سوپرلیگ اروپا در ایمیل ارسالی برای باشگاه رئال مادرید

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی و به نقل از ESPN، یک سند لو رفته که ظاهراً ماه گذشته برای باشگاه رئال مادرید ارسال شده است، نشان می دهد که طرح ایجاد یک تورنمنت جدید در فوتبال باشگاه اروپا با عنوان سوپرلیگ اروپا - طرحی که از سال ها پیش بحث ایجاد آن مطرح بوده است - اگرچه مسکوت مانده اما هنوز مورد توجه باشگاه های طراز اول قاره سبز واقع شده است.

این ایمیل که توسط مؤسسه فوتبال لیکس افشا شده، در تاریخ 22 اکتبر از سوی یک مؤسسه سرمایه گذاری واقع در شهر مادرید با نام کی کپیتال پارتنرز برای باشگاه رئال مادرید ارسال شده و حاوی برگه شرایط برگزاری یک تورنمنت با حضور 11 باشگاه به صورت ثابت و 5 میهمان اولیه است. طبق گزارش چندین رسانه اروپایی این تورنمنت قرار است همان لیگ خصوصی باشد که از چند سال پیش شائبه هایی درباره آن مطرح و از آن به عنوان جایگزین لیگ قهرمانان اروپا یاد شد.

بحث احتمال شکل دریافت یک تورنمنت با حضور انحصاری باشگاه های مطرح اروپا از مدت ها پیش وجود داشته به خصوص در سال 2016 که مقاماتی از فوتبال انگلیس در شهر لندن با یک تاجر آمریکایی به نام چارلی استیلیتانو - مؤسس تورنمنت جام قهرمانان بین المللی در آمریکا - ملاقات کردند. در اسناد منتشر شده توسط فوتبال لیکس اطلاعاتی درباره این جلسه هم وجود دارد. اگرچه هرگز اشاره مفصلی به دلایل و نتایج آن جلسه نشد اما ایمیلی ارسال شده به باشگاه رئال مادرید نشان دهنده آن است که ایده برگزاری یک سوپرلیگ هنوز پابرجاست.

طبق ادعای نشریه اشپیگل، برگه شرایطی که در ایمیل ارسالی به باشگاه رئال مادرید وجود دارد، منتظر تأیید 11 بنیان گذار این تورنمنت، شامل باشگاه های بارسلونا و رئال مادرید از اسپانیا، آرسنال، چلسی، لیورپول، منچسترسیتی و منچستریونایتد از انگلیس، یوونتوس و میلان از ایتالیا، پاری سن ژرمن از فرانسه و بایرن مونیخ از آلمان بوده است.

طبق ضوابط موجود در این برگه، این باشگاه ها می بایست شرکتی ثبت نمایند که سازمان دهی سوپرلیگ اروپا را برعهده داشته باشد. این 11 باشگاه برای 20 سال عضو سوپرلیگ اروپا خواهند بود و برای آغاز 5 تیم میهمان، شامل اتلتیکومادرید، بوروسیا دورتموند، اینتر، مارسی و رم هم به آنها اضافه خواهند شد. همچنین ایده برگزاری یک لیگ دوم برای مشخص 5 میهمانی که می توانند سهمیه حضور در سوپرلیگ اروپا را به عنوان میهمان دریافت نمایند، مطرح شده است. در این برنامه ها اما هیچ اشاره ای به نام یوفا، نهاد حاکم بر فوتبال اروپا که برگزار نماینده رقابت های لیگ قهرمانان است، صورت نگرفته است.

اشپیگل گزارش نموده است که باشگاه رئال مادرید و شرکت کی کپیتال پارتنرز از اظهارنظر درباره این موضوع خودداری نموده اند اما این مجله به نقل از هانس یواخیم واتسکه، مدیر اجرایی باشگاه بوروسیا دورتموند نوشته است که اسناد لو رفته به صورت شفاف ثابت می نماید بحث های مربوط به برگزاری سوپرلیگ اروپا ادامه دار است.

واتسکه گفت: من هم معتقدم که چند باشگاه بزرگ اروپایی به صورت شفاف دارند روی این موضوع کار می نمایند اما برنامه های مربوط به آن هنوز قطعی نیست. باشگاه بوندس لیگا تحت هیچ شرایطی بوندس لیگا را ترک نمی نماید اما به سایر گزینه ها فکر می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "فوتبال دنیا، افشای جزئیات برنامه سوپرلیگ اروپا در ایمیل ارسالی برای باشگاه رئال مادرید" امتیاز دهید

1 کاربر به "فوتبال دنیا، افشای جزئیات برنامه سوپرلیگ اروپا در ایمیل ارسالی برای باشگاه رئال مادرید" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوتبال دنیا، افشای جزئیات برنامه سوپرلیگ اروپا در ایمیل ارسالی برای باشگاه رئال مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید