سومین واحد دانشگاه فنی و حرفه ای در استان بوشهر راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، اکبر منصوری نسب بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه فنی و حرفه ای به عنوان دانشگاه نسل سوم نقش مهمی در فراوری نیروی انسانی توانمند دارد.

سومین واحد دانشگاه فنی و حرفه ای در استان بوشهر راه اندازی می گردد

وی اضافه نمود: در گذشته تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه ها شرایط مناسبی برای اشتغال نداشتند که امروز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برخی از رشته هایی که احتیاج نیست را حذف نموده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر با اشاره به نقش مهم این دانشگاه در ایجاد اشتغال و کارآفرینی افزود: 80 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه های فنی و حرفه ای در بخش صنعت و کارآفرینی مشغول به کار می شوند.

وی از مهارت آموزی و توانمندسازی جوانان به عنوان رسالت های دانشگاه فنی و حرفه ای نام برد و اعلام کرد: بخش خیلی کمی از جمعیت بیکار جامعه را فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای تشکیل می دهند.

منصوری نسب با اشاره به گرایش 45 درصد از دانش آموزان متوسطه اول استان بوشهر به سمت رشته های فنی و حرفه ای اعلام نمود: مجوز رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای براساس احتیاج صنعتی و کارآفرینی استان صادر می گردد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه ها به اشتغال نباید به سمت پست های دولتی باشد، توضیح داد: رویکرد جامعه نسبت به دانشگاه فنی و حرفه ای با توسعه هنرستان های جوار صنعت و دانشگاه تقویت می گردد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر با تاکید بر اینکه انتها نامه های دانشجویان باید زمینه ساز برطرف مسائل بیکاری، اقتصاد و توسعه استان باشد، گفت: همه ظرفیت های کارگاهی و دانشگاهی استان در خدمت آموزش و پرروش قرار گرفته است.

وی از شرایط مناسب دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر برای استقرار هنرستان ها در این دانشگاه اطلاع داد و گفت: به زودی سومین دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر در شهرستان کنگان راه اندازی می گردد.

منصوری نسب ادامه داد: نخستین آزمون ورودی به دانشگاه کنگان سال 98 برگزار و رشته های آن نیز متناسب با احتیاج شهرستان های جنوبی استان شامل کنگان، عسلویه، جم و دیر تعریف و از سال آینده دانشجو جذب می گردد.

وی افزود: در سال تحصیلی پیش رو 900 دانشجوی جدید در دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر پذیرش می شوند که 500 دانشجو در مقطع کاردانی و 400 دانشجو در مقطع کارشناسی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای بوشهر با اشاره به فعالیت دو مرکز الزهرا و امام خامنه ای در بوشهر، اعلام نمود: هم اکنون سه هزار دانشجو در 15 رشته کاردانی و هفت رشته کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سومین واحد دانشگاه فنی و حرفه ای در استان بوشهر راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین واحد دانشگاه فنی و حرفه ای در استان بوشهر راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید