راهپیمایی ده ها هزار تن از مخالفان بریگزیت در لندن

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، ده ها هزارتن از مردم لندن امروز (شنبه) دست به راهپیمایی زدند و خواهان برگزاری همه پرسی دوم بر سرخروج انگلیس از اتحادیه اروپا شدند.

راهپیمایی ده ها هزار تن از مخالفان بریگزیت در لندن

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، این راهپیمایی از سوی گروه موسوم به رأی مردم سازمان دهی شده بود که مخالف خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) است. بر اساس اعلام این گروه، این تجمع، بزرگترین، مهم ترین و پرسروصداترین تظاهرات علیه بریگزیت از زمان برگزاری رفراندم خروج از اتحادیه اروپا بوده است.

به گفته این گروه، 600 تا 700 هزارنفر دراین راهپیمایی شرکت داشتند.

بسیاری از مردم پرچم اتحادیه اروپا را در دست داشتند و پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که به روی آن شعارهایی نظیر بریگزیت آینده مرا دزدید یا دوباره از من بپرس نوشته شده بود.

تظاهرکنندگان سپس در میدان پارلمان تجمع کردند.

در این تجمع صادق خان، شهردار لندن سخنرانی کرد و در میدان پارلمان خطاب به تجمع کنندگان گفت: امروز یک لحظه تاریخی در دموکراسی این کشور است.

بر اساس گزارش بی بی سی، این راهپیمایی پس از آن انجام می گیرد که مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا ظاهرا به بن بست برخورد نموده است.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس ازجانب نمایندگانی که خواهان حفظ روابط نزدیک با اتحادیه اروپا و گروه دیگری که حاضر به نرمش در این مورد نیستند، تحت فشار قراردارد اما برگزاری دومین رفراندم را منتفی دانسته است.

می که رهبر حزب حاکم محافظه کار است، پیشتر در اجلاس رهبران اتحادیه اروپا گفته بود که حاضر است دوره انتقالی بعد از خروج از اتحادیه را یک سال دیگر تمدید کند تا فرصت بیشتری برای یافتن راهکار دشوارترین مشکل در مذاکرات بریگزیت یعنی موضوع مرز ایرلند داشته باشد.

نمایندگان احزاب سیاسی انگلیس از درخواست مردم برای برگزاری دومین رفراندم بر سر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا حمایت نموده اند.

طرفداران بریگزیت می گویند که مردم به خروج از این اتحادیه رأی داده اند و نباید به دموکراسی در انگلیس لطمه وارد آید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "راهپیمایی ده ها هزار تن از مخالفان بریگزیت در لندن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهپیمایی ده ها هزار تن از مخالفان بریگزیت در لندن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید