بنیان بانکداری دیجیتال بر روی تجربه مشتری راسخ است

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، رئیس اداره بانکداری مجازی بانک ایران زمین در حاشیه رونمایی از پلت فرم ایران زمین بوم در هشتمین نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت گفت: ایران زمین بوم در حقیقت یک اکوسیستم برای توسعه بانکداری دیجیتال است.

بنیان بانکداری دیجیتال بر روی تجربه مشتری راسخ است

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران،احمدرضا ایرجی زاده رئیس اداره بانکداری مجازی بانک ایران زمین با اشاره به نقشی که پلت فرم ایران زمین بوم می تواند در توسعه بانکداری دیجیتال و تجربه مشتری داشته باشد گفت: همانطور که می دانید بنیان بانکداری دیجیتال بر روی تجربه مشتری پایدار است. پیش از این تجربه مشتری توسط خود بانکها توسعه داده می شد، اما در حال حاضر این امر توسط فین تک ها و شرکتهایی که در حوزه عملیات اقتصادی فعالیت دارند انجام می گردد.

ایرجی زاده اضافه نمود: این شرکت ها خدمات متنوعی را به مشتریان ارائه می نمایند که ممکن است بانکها با توجه به محدودیتهای ساختاری، نتوانند به آن حوزه ورود پیدا نمایند و یا این موضوع برای بانکها مستلزم صرف زمان و هزینه بسیاری باشد که انجام آن برای بانک به صرفه نباشد. اما شرکتهای کوچک این امکان را دارند تا با شناخت بازار و خواسته مشتریان در محدوده فعالیت خودشان، با ارائه خدمات خلاقانه موجبات بهبود تجربه مشتریان را در آن حوزه فراهم نمایند.وی در مورد نقش پلتفرم ایران زمین بوم در ارتباط مشتریان با شرکتهایی که در حوزه های مختلف اقتصادی، بیمه ای و خدماتی فعالیت دارند گفت: در سالهای اخیر در بانکداری باز فقط متدهای بانکی با تصدیق هویت در زمان تراکنش، مانند: کارت به کارت و دریافت موجودی و صورتحساب کارت مطرح بود و به دلیل موانع موجود معمولا همه خدمات بانکی به طور کامل در اختیار عموم فین تک ها قرار نمی گرفت. ضمناً بانکها به دلیل حفظ امنیت مشتریان نمی توانستند متدهایی همچون تصدیق هویت مشتری را در اختیار فین تک ها قرار دهند و تصدیق هویت را به آنها بسپارند.رئیس بانکداری مجازی بانک ایران زمین ادامه داد: خوشبختانه در ایران زمین بوم با وجود سیستم احراز هویت مرکزی این امکان وجود دارد که مشتری را در سرورهای بانک به صورت دیجیتال تصدیق هویت کنیم و بعد اجازه استفاده از خدمات بانکی را برای مشتری به وسیله نرم افزار فین تک صادر کنیم.

ایرجی زاده در پایان اضافه نمود: اگر بخواهم بطور خلاصه بگویم IZBoom یک اکوسیستم کامل بانکداری باز است که مشتریان، فین تک ها و بانک ها را به هم متصل می نماید؛ فین تک ها نرم افزارهای خود را با استفاده از API هایی که اجازه استفاده از آنها را از بانک دریافت نموده اند، توسعه داده و پس از تست های دقیق و اخذ گواهینامه از ایران زمین، در فروشگاه نرم افزارهای کاربردی بوم قرار می دهند. مشتریان بانک ها می توانند از این نرم افزارها برای برطرف نیازهای بانکی و اقتصادی خود استفاده نمایند و بدین ترتیب تجربه مشتری بدون دخالت بانک توسط فین تک ها گسترش پیدا خواهد نمود.

منبع: اقتصاد ایران

به "بنیان بانکداری دیجیتال بر روی تجربه مشتری راسخ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیان بانکداری دیجیتال بر روی تجربه مشتری راسخ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید