کرونا، مصرف فرآورده های خونی را کاهش داد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، مدیرکل مرکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: به دلیل شیوع کرونا با کاهش 30 درصدی اهدای خون نسبت به سال 98 رو به رو هستیم، البته مصرف خون و فرآورده های آن در بیمارستان ها به دلیل در خانه ماندن مردم، کاهش تصادفات و کاهش جراحی ها کاهش یافته و تا به امروز کمبودی در بیمارستان ها وجود نداشته است.

کرونا، مصرف فرآورده های خونی را کاهش داد

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی به نقل از فارس، سید مجتبی حسینی، مدیرکل مرکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری در گفت وگو با وبلاگ آموزشی و فنی گفت: ابتدا با شروع شیوع کرونا در استان، مشکلاتی اعم از کاهش استقبال مردم در اهدای خون ایجاد شد تا جایی که بعضی روزها 3مراجعه نماینده داشتیم، اما با یاری صدا و سیمای استان، خبرگزاری ها، اصحاب رسانه و تبلیغات اجرا شده، استقبال مردم در اهدای خون و فرآورده های خونی افزایش یافته و با کمبود ذخیره این موارد روبرو نشدیم.

مدیرکل مرکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری شرح داد: با وجود اینکه پلاکت بیشترین مصرف را در بیمارستان های استان به خود اختصاص داده بود اما در ایام کرونا به دلیل کاهش شیمی درمانی ها، مصرف پلاکت نیز کاهش یافته است.

رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراکز انتقال خون

حسینی بیان نمود: فاصله گذاری اجتماعی در محیط اداره انتقال خون استان به خوبی رعایت شده، مردم با فاصله حداقل یک متری روی جایگاه ها می نشینند و تست غربالگری و تب سنجی در ابتدای ورود افراد انجام می گیرد، همچنین ماسک و دستکش در صورت موجود بودن به مراجعه نمایندگان داده می گردد.

وی اعلام نمود: بعضی از بیماران ممکن است در طول روز به 5 تا 10 واحد پلاکت نیاز داشته باشند که برای فراهم آوری این مقدار پلاکت از یک نوع گروه خونی به مشارکت افراد زیادی در اهدای خون و پلاکت نیازمندیم، با توجه به رعایت اصول بهداشتی و غربالگری در مراکز انتقال خون، نگرانی از لحاظ آلودگی به ویروس کرونا وجود نداشته و مردم می توانند بدون نگرانی به این مرکز مراجعه نموده و به اهدای خون و فرآورده های خونی اقدام نمایند.

اهدای 1000 واحد خون در فروردین 99

مدیرکل مرکز انتقال خون چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این مرکز عضو شبکه ملی بوده و ذخایر باقی مانده خون و فرآورده های خونی را به استان های دیگر مثل خوزستان، اصفهان و تهران ارسال می نماید، مقدار RBC خون اهدا شده در فروردین ماه امسال 1000 واحد، پلاسمای خون 442 واحد و پلاکت خون 530 واحد بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "کرونا، مصرف فرآورده های خونی را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا، مصرف فرآورده های خونی را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید