چای سبز و پرتو نور قرمز به آلزایمر حمله می نمایند!

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، اگرچه ممکن است ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما چای سبز و پرتو نور قرمز می توانند راهکار مناسبی برای مبارزه با بیماری آلزایمر باشند. هنگامی که این ترکیب در کنار هم استفاده گردد، می تواند موجب تخریب لکه های تجمع یافته در مغز بیمار مبتلا به آلزایمر گردد. در واقع، پرتو قرمز موجب می گردد عصاره چای سبز راحت تر بتواند روی این لکه ها تاثیر بگذارد.

چای سبز و پرتو نور قرمز به آلزایمر حمله می نمایند!

چای سبز و پرتو نور قرمز به آلزایمر حمله می نمایند!

ترجمه: رضا نعمت

اگرچه ممکن است ابتدا کمی عجیب به نظر برسد، اما چای سبز و پرتو نور قرمز می توانند راه چاره مناسبی برای مبارزه با بیماری آلزایمر باشند. هنگامی که این ترکیب در کنار هم استفاده گردد، می تواند موجب تخریب لکه های تجمع یافته در مغز بیمار مبتلا به آلزایمر گردد. در واقع، پرتو قرمز موجب می گردد عصاره چای سبز راحت تر بتواند روی این لکه ها تاثیر بگذارد.

نخست آندره زومر از دانشگاه الوم در آلمان به همراه همکارانش، از پرتو نور قرمز با طول موج 670 نانومتر برای انتقال داروهای ضد سرطان به داخل سلولها استفاده کردند. این پرتو لیزری باعث می گردد تا آب سلول ها خارج گردد. هنگامی که پرتو لیزر قطع می گردد، سلول ها مجددا آب اطرافشان را به همراه دیگر مولکول های اطراف (شامل مولکول های دارو) به داخل خود جذب می نمایند.

اخیرا آقای زومر و گروهش دریافتند که می توان از این فرایند برای از بین بردن لکه های بتا - آمیلوئیدی که در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر فراوری می گردد، استفاده کرد. این لکه ها شامل پپتیدهای غیرطبیعی و پیچ خورده هستند که می توانند مانعی برای برقراری ارتباط مابین سلول های عصبی باشند. در نتیجه، این لکه ها موجب می شوند تا فرد بیمار حافظه خود را از دست بدهد. گروه آقای زومر، سلول های مغزی را، که شامل بتا - آمیلوئید غیرطبیعی بود، در مجاورت عصاره چای سبز، که دارای خاصیت مهارنمایندگی بتا - آمیلوئیدی است، به مدت یک دقیقه زیر نور قرمز قرار دادند. آنها متوجه شدند که مقدار بتا - آمیلوئید در سلول های غزی مورد آزمایش، به مقدار 60 درصد کاهش یافته است. این در حالی است که اگر این گونه از سلول های مغزی تنها در مقابل پرتو قرمز قرارگیرند، بتا - امیلوئیدشان تنها 20 درصد کاهش می یابد.

وارد کردن دارو به داخل مغز امری مشکل است، اما تحقیقات روی حیوانات آزمایشگاهی نشان داده است که عصاره چای سبز را می توان به وسیله حایل های معروف به خونی - مغزی به درون مغز منتقل کرد. این انتقال زمانی رخ می دهد که عصاره چای سبز را که به وسیله دهان وارد بدن حیوان مورد آزمایش می گردد، تحت پرتو نور قرمز قرار دهند. زومر می گیود در واقع پرتو قرمز که توانایی وارد شدن به بافت های بدن و استخوان ها را دارد، موجب می گردد تا سلول های میتوکندری تحریک شوند. این تحریک، همراه با شروع واکنشی است که باعث افزایش خاصیت نفوذپذیری حایل خونی - مغزی می گردد. او بعلاوه اضافه نمود که هیچ دلیلی وجود ندارد که داروهای دیگری را که به بتا - آمیلوئید حمله می نمایند، نتوان از این طریق به مغز منتقل کرد.

ماریو ترلز ، مدیر یک انجمن پزشکی در اسپانیا، می گوید این تحقیقات می تواند گام مهمی برای پایه گذاری روش درمان آلزایمر، به همراه دارو یا بدون آن، باشد. او بعلاوه اشاره نمود که روش توصیف شده می تواند به تنظیم و حتی متوقف کردن صورت ظاهری بیماری آلزایمر یاری کند.

منبع: نیوساینتیست، 5 نوامبر 2011

منبع: دانشمند شماره 579

منبع: راسخون

به "چای سبز و پرتو نور قرمز به آلزایمر حمله می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چای سبز و پرتو نور قرمز به آلزایمر حمله می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید