بالا دریافت مناقشات در دولت ائتلافی آلمان درباره نامزدی وزیر دفاع برای ریاست کمیسیون اروپایی

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، نامزدی وزیر دفاع آلمان از حزب دموکرات مسیحی برای ریاست کمیسیون اروپایی مناقشات روزافزونی را بین احزاب دولت ائتلافی آلمان ایجاد کرده است.

بالا دریافت مناقشات در دولت ائتلافی آلمان درباره نامزدی وزیر دفاع برای ریاست کمیسیون اروپایی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آموزشی و فنی، انتخاب اورزولا فون در لاین، وزیر دفاع آلمان به عنوان نامزد ریاست بر کمیسیون اروپایی به جدایی و مناقشات سخت در دولت ائتلافی منجر شده که به صورت روزافزون تشدید می شود.

کرامپ کارن بائر، رئیس حزب دموکرات مسیحی آلمان موضع حزب سوسیال دموکرات درباره برعهده دریافت این سمت توسط اورزولا فون در لاین را شدیدا مورد انتقاد قرار داده و آن را مخرب دانست.

وی در این باره به حزب سوسیال دموکرات هشدار داد که با رد اورزولا فون در لاین به عنوان رئیس کمیسیون اروپایی یک بحران قانون اساسی را در این اتحادیه ایجاد می کند.

وی همچنین شرح داد که اگر سوسیال دموکرات های آلمانی واقعا به موضع مخرب خود درباره نامزدی اورزولا فون در لاین پایبند باشند، این امر بار اضافی بر دوش ائتلاف بزرگ خواهد بود.

کارن بائر که بعد از دیداری با سباستین کورس، صدر اعظم سابق اتریش در برلین سخن می گفت همچنین گفت که به این ترتیب خطر یک بحران قانون اساسی در اتحادیه اروپا ایجاد می شود.

کرامپ کارن بائر همچنین شرح داد که مخالفت نمایندگان اروپایی حزب سوسیال دموکرات با فون در لاین ایستادگی در برابر همه آن چیزهایی است که سوسیال دموکرات ها به عنوان حزب اروپایی در گذشته در آلمان ایجاد کرده اند. بنابراین من امیدوارم که نیروهای عاقل در حزب سوسیال دموکرات در روزهای آینده در این مسئله پیشرفت داشته باشند. وی فون در لاین را یک رئیس کمیسیون قدرتمند نامید.

رهبران اتحادیه اروپا سرانجام پس از بحث و گفتگوهای مفصل در جریان نشست هایی طولانی شورای اروپا که سه روز طول کشید، نامزدهای نهایی خود را برای ریاست نهادهای اتحادیه انتخاب کردند. در این تصمیم گیری ایده انتخاب نامزدهای سر لیست در انتخابات اروپایی برای پست های کلیدی رعایت نشد که این مسئله موجب خشم بسیاری احزاب و سیاستمداران در این اتحادیه از جمله حزب سوسیال دموکرات شده است.

به همین دلیل حزب سوسیال دموکرات آلمان اعلام کرده است که با نامزدی فون در لاین به عنوان رئیس کمیسیون اروپایی موافقت نخواهد کرد.

حزب سوسیال دموکرات آلمان مقصر این کسری دموکراسی در اتحادیه اروپا را آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان دانسته و مارتین شولتز، رئیس سابق مجلس اروپا و از اعضای بلند پایه حزب سوسیال دموکرات در پیامی توئیتری انتقاد شدیدی به این مسئله وارد کرد که فون در لاین به عنوان ضعیف ترین وزیر در کابینه دولت آلمان نامزد ریاست کمیسیون اروپایی شده است.

البته به اعتقاد مارتین شولتز مناقشات بر سر نامزدی فون در لاین به شکست ائتلاف بزرگ منجر نمی شود.

در عین حال پایل زیمیاک، دبیر کل حزب دموکرات مسیحی این انتقاد را به سوسیال دموکرات ها وارد می کند که اتحادیه اروپا را در یک بحران بزرگ وارد کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "بالا دریافت مناقشات در دولت ائتلافی آلمان درباره نامزدی وزیر دفاع برای ریاست کمیسیون اروپایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالا دریافت مناقشات در دولت ائتلافی آلمان درباره نامزدی وزیر دفاع برای ریاست کمیسیون اروپایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید