اطلاع از عوارض و تداخلات دارویی در سامانه 190

به گزارش وبلاگ آموزشی و فنی، مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم (DPIC) ارائه دهنده خدمات مشاوره ای در خصوص دارو ها و همچنین کنترل موارد مسمومیت پیش از رسیدن به مراکز درمانی به وسیله سامانه 190 (داخلی 3- کد 2)، جوابگوی عموم مردم است.

اطلاع از عوارض و تداخلات دارویی در سامانه 190

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ آموزشی و فنی، به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم (DPIC) ارائه دهنده خدمات مشاوره ای در خصوص دارو ها و همچنین کنترل موارد مسمومیت پیش از رسیدن به مراکز درمانی به وسیله سامانه 190 (داخلی 3- کد 2)، جوابگوی عموم مردم است.

به گزارش ایسنا، شاغلین حرف پزشکی و یا عموم مردم می توانند به وسیله شماره گیری خط تلفن 190 و انتخاب داخلی 3، کد 2، با این مرکز تماس بگیرند و تمامی سوالات خود را در زمینه دارو ها و کنترل موارد مسمومیت از داروسازان و پزشکان شاغل در این مراکز مطرح نمایند. در تمامی نقاط کشور با شماره گیری 190، می توان به مرکز اطلاع رسانی دارو ها و سموم همان منطقه دانشگاهی متصل شد.

مرکز اطلاع رسانی دارو ها و سموم واقع در شهر تهران، اصلی ترین مرکز کشور است که از ساعت 8 تا 20 علاوه بر جوابگویی تماس های شهر تهران، به تماس های وارده از دیگر شهر هایی که فاقد مرکز اطلاع رسانی دارو ها و سموم می باشند، مشاوره دارویی ارائه می نماید.

امروزه با پیشرفت های سریع در زمینه فراوری دارو های جدید، احتیاج به آگاهی و دسترسی به اطلاعات مربوطه در همه ابعاد لازم است.

علاوه بر این، با هدایت تلفنی بیماران و افرادی که دچار مسمومیت شده اند و خانواده های ایشان، مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی کاهش خواهد یافت. همچنین با ارائه اطلاعات دارویی و شناسایی عوارض و تداخلات خطرناک توسط داروسازان شاغل در این مراکز، می توان به سلامت جامعه یاری کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، سوالاتی که به وسیله تماس تلفنی با سامانه 190، داخلی 3، 2 می توان از مراکز اطلاع رسانی دارو ها و سموم پرسش کرد به توضیح زیر است:

- ارزیابی دارو، موارد مصرف دارو در هر بیمار

- موارد منع مصرف دارو و موارد احتیاط مصرف

- عوارض شایع مصرف دارو، راه های کاهش آنها، همچنین شناسایی عوارض خطرناک و اقدام صحیح در برخورد با آن ها

- تداخلات دارو ها با دارو های دیگر، غذا ها و نتایج آزمایش های طبی

- ایمنی مصرف دارو در دوران بارداری و شیردهی

- سازگاری اختلاط دارو های تزریقی با هم و با محلول های تزریقی

- شرایط نگهداری و پایداری دارو ها

- آنالیز شدت مسمومیت ها و هدایت اولیه و اقدامات مقتضی قبل از رساندن فرد مسموم به بیمارستان

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اطلاع از عوارض و تداخلات دارویی در سامانه 190" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاع از عوارض و تداخلات دارویی در سامانه 190"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید